Usein kysytyt

Tervetuloa verkkokauppaamme!

Kunnoitamme suuresti asiakkaitamme ja haluamme palvella Teitä mahdollisimman ammattitaitoisesti, ja nykyajan trendin mukaan myös mahdollisimman nopeasti, jokaisessa mieltä askarruttavassa kysymyksessä verkkokaupastamme. Tämän vuoksi olemmekin satojen sähköpostien joukosta poiminut tänne sivulle muutamia eniten kysyttyjä kysymyksiä.

Teidän toimitustiedoissa lukee että tuotteet toimitetaan pihaan (*) kaikkialle Suomessa, jakeluauton ulottumaan saakka, mitä se tarkoittaa?

Kaikki lähettämämme tuotteet pyritään toimittamaan niin lähelle asiakkaalle kotipihaan (tai yrityksellä toimitilojen pihalle) kuin se kohtuullisesti on mahdollista. Tämä tarkoittaa sitä että rahtiyhtiö, jolle tuotteet luovutetaan kuljetettavaksi, jakelevat lähetyksiä yleensä pienellä kuorma-autolla. Joten rahtiyhtiö kirjaimellisesti kuljettaa tilaukset niin pitkälle kuin heidän jakelu-autoillaan on kohtuullisesti mahdollista ja turvallista kulkea. Rahtiyhtiö purkaa itse tavarat kuorma-autosta alas, yleensä piha-alueelle, mutta eivät tuo tavaroita sisätiloihin. Esimerkiksi kapeat mökkitiet, lossiyhteys, saaristot, kerrostalojen sisäpihat yms. ovat paikkoja minne rahtiyhtiö ei toimita tavaroita vaan rahtiyhtiö sopii teidän kanssa lähimmän mahdollisen toimituspisteen (esim. viereinen iso tie, parkkipaikka yms. ulko-alue). Rahtiyhtiö on aina Teihin yhteydessä etukäteen sopiakseen kuljetuksen toimittamisesta Teille.

Haluaisin tilata isomman erän lasia, miten se tuo teidän automaattinen määräalennus oikein toimii? Joudunko maksamaan toimituskulut useaan kertaan kun kaikissa tuotteissa lukee että ”sisältää toimituskulut”?

Jotta asiakkaan olisi helppo tehdä ostopäätös ja hintamme olisi aina 100% kilpailukykynen, olemme yrittäneet tehdä määräalennus-järjestelmän mahdollisimman helpoksi: yksinkertaisimmillaan kun kirjoitat kenttiin lasin tiedot, laitat määräksi 1 kpl sijaan tarvittavan, isomman, määrän (esim. 23 kpl), jolloin hintaan lasketaan automaattisesti määrä-alennus ilman eri ilmoitusta. Näet määräalennuksen tuotesivulla seuraavasti:

Mikäli kaikki nuot esimerkin 23 eri lasia on hiukan eri kokoisia, lisää lasit yksitellen ostoskoriin, ja sen jälkeen voit Ostoskori-sivun alalaidasta käydä katsomassa määräalennuksen ja loppusumman. Tässä kohdassa myös lasketaan toimituskulut uudestaan niin että kaikki tuotteet pakataan ja toimitetaan yhdellä kertaa ja vähennetään ylimääräiset toimituskulut pois.

Määräalennus perustuu kappalemäärään ja kokonais neliömetri -määrään eli hinnoittelualgoritmi laskee kokoajan uudelleen, miten tehokkaasti tilaamanne lasit pystytään valmistamaan tehtaallamme ja mikä on lopullisen kokonaistilauksen pakkaukseen ja rahtiin menevä osa.

Parhaan hinnan saat aina seuraavilla tavoilla:

  • Jos tarvitset useita lähes samankokoisia laseja: Mikäli mahdollista, tarkista voiko lasit tehdä samalla mitalla (esim. jos laseissa on vain muutamien millien eroja) – Tehtaamme valmistaa lasit aina tehokkaammin eli edullisemmin täsmälleen samankokoisille laseille. Hinnoittelualgoritmi ottaa tämän huomioon hintaa laskettaessa.
  • Jos tarvitset erityisen pitkän lasin: mikäli mahdollista, kokeile laskea hinta myös niin että jaat lasin kahteen osaan – hinnoittelualgoritmi osaa ottaa huomioon sen että pienemmät kappaleet optiomoituvat tehtaan tuotantoon helpommin kuin erityisen suuret.
  • Jos tarvitset lasiin reikiä, mikäli mahdollista, pyri käyttämään mahdollisimman paljon samankokoisia reikiä. Valmistaminen on nopeampaa ja tehokkaampaa. Säästät!

Tein verkkokauppaanne tilauksen, mutta en saanut siitä mitään vahvistusta sähköpostiin. Jäi kovasti mietityttämään että menikö tilaus oikein, vaikka lasit sitten tulikin onneksi jo kahden päivän kuluttua. Kuuluisiko tilauksesta tulla jokin posti?

Kyllä! Kaikista tehdyistä tilauksista lähetämme välittömästi sähköpostiinne tilausvahvistuksen. Vahvistus pitäisi tulla muutamien minuuttien, viimeistään tunnin sisällä tilauksesta vuorokauden jokaisina hetkinä (myös öisin ja viikonloppuisin). Jos vahvistusta ei tule sähköpostiin, todennäköisin syy tähän on että vahvistus on voinut mennä sähköpostinne Roskaposti-kansioon. Tarkistakaa löytyykö vahvistusposti sieltä. Mikäli asia ei ratkea, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lasit.fi. Autamme erittäin mielellämme!

En ole koskaan päivisin kotona, enkä halua toimitusta kotiovelle. Voiko tilauksen noutaa esimerkiksi Postista?

Kyllä, pienemmät (lasien koko alle 55x115cm) tilaukset onnistuu toimittaa niin! Tällä hetkellä tämä onnistuu niin että tilauksen jälkeen ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lasit.fi ja ilmoita että haluat toimituksen lähimpään Postin toimipisteeseen. Pyrimme automatisoimaan tämän toimitusvaihtoehdon mahdollisimman pian. Suuremmissa tilauksissa tämä vaihtoehto joudutaan tarkistamaan tapauskohtaisesti, johtuen siitä että kaikissa kaupungeissa ei ole rahtiterminaalia/niissä ei välttämättä ole asiakaspalvelua.

Haluaisin tilata erikoispeilin, missä on 3.4 työviikkoa toimitusaika, mutta minulla on rahaa maksaa vasta palkkapäivänä. Voinko tilata teiltä laskulla tai osamaksulla jotta ei tarvitsisi odottaa valmistuksen alottamista niin pitkään?

Kyllä voitte, nyt se on mahdollista kun lisäsimme maksutapoihin myös Lasku/osamaksu -vaihtoehdon (Collector lasku), jolloin saatta laskulle maksuaikaa ostopäivästä lukien 45 vuorokautta ja tarvittaessa vielä jakaa maksun osiin pidemmälle. Lisätietoja saatte Toimitusehdot sivulta kohdasta Collector-lasku.

Tein tilauksen ja huomasin että olin tilannut vääränkokoisen lasin, voiko tilausta muuttaa tai peruuttaa? Myös puhelinnumerossani oli yksi numero väärin.

Lähtökohtaisesti tilausta ei voida muuttaa tai peruuttaa hyväksymisen jälkeen, joten suosittelemme tarkistamaan tilauksen erityistä huolellisuutta käyttäen ennen tilauksen varmistamista. Mikäli kuitenkin tällainen harmillinen tilanne sattuu, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lasit.fi, ja tarkistamme ja teemme kaiken voitavamme tilanteen korjaamiseksi. Tätä tekstiä kirjoittaessa lähes kaikki vastaavat tilanteet on saatu korjattua nopealla reagoinnilla. Mikäli virhe on tullut toimitus-/asiakastietoihin, ei huolta, niitä voidaan muuttaa niin kauan kuin tuote on lähetetty matkaan.

Saako teiltä myös lasien asennuksen ja mittauksen?

Valitettavasti tällä hetkellä meillä ei ole tarjota asennus- tai mittauspalvelua, koska toimialueemme on koko Suomi, joten voimme ainoastaan tarjota lasituotteet asiakkaan mittoihin valmistettuna ja kuljetettuna rahtiyhtiön välityksellä.

Tilasin teiltä eilen 8mm karkaistut lasit terassin kattolaseiksi, mutta nyt hoksasin että tuo lasierä painaa yli 1300kg. Pitääkö minun hoitaa itse trukki pihalle purkamaan lasit alas jakelu-autosta vai hoitaako kuljetusliike senkin?

Kyllä, kuljetusliike hoitaa tämänkin, eli teidän ei tarvitse ostaa trukki- tai nosturipalvelua. Kuljetusliike toimittaa tuotteet teille ja on kuljetusliikkeen vastuulla hoitaa kuorman purkaminen alas rekasta maahan rekan viereen. Kuljetusliike on teihin aina ennalta yhteydessä kuorman toimittamisen suhteen.

Jos ostan useamman eri tuotteen, miten toimitusaika lasketaan? Lasketaanko kaikkien tuotteiden valmistusajat yhteen?

Lähtökohtaisesti kaikki tuotteet lähetetään yhdellä kertaa ja samassa paketissa. Jos eri tuotteilla on eri pituiset valmistusajat, esimerkiksi 0.5, 1.4 ja 2 työviikkoa, niin tällöin kaikki tuotteet on valmiina lähetettäväksi 2 työviikon kuluessa, eli viimeiseksi valmistuvan tuotteen valmistusaika kertoo lopullisen valmistuajan. Tämän lisäksi toimitusaikaan lisätään rahdinkuljettajan toimitusaika, mikä on keskimääräisesti 1-4 työpäivää.

Mikäli mieltäsi edelleen askarruuttaa jokin asia, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@lasit.fi.

Autamme mielellämme!